Monday, November 09, 2009

Skåne och fängelsegaller

Jag skulle ju packa inför min lilla skånetripp imorgon, men nu sitter jag visst här ändå. hur gick det till?
Min profotosändare (Air Remote) är på verkstad och har varit så i ett par veckor nu så jag får köra med syncsladd, jag snubblar och fräser... Längtar efter min remote. Jag får ju också gå fram och tillbaka mellan blixtarna för att ändra styrka, istället för att sköta allt från kameran, men man skall ju se allt på den ljusa sidan och jag får ju lite motion. Eh?

Annars har jag nog med mig allt? 2 Profoto D1 AIR, fyra stativ, paraplyer, reflektorer, hårddisk, sladdar, sladdvinda, Reflexskärmar, hopvikbar bakgrund för säkerhets skull, 5D mkII, ett par gamla manuella nikongluggar som kanske kommer till användning om kreativiteten bränner i kroppen på mig, Ibumetin, nytt paket med stripes, novalucol och en gps som inte hittar gatunummer...

Undra om jag glömt nåt.

Titta HÄR. Dom är duktiga overthere. Enda missen är i min mening att alla bilder är plåtade med samma brännvidd, typ. Det blir lite trist tycker jag, jag vill alltid blanda lite tele, lite vidvinkel och lite normal. Mera liv så.

Idag har jag varit på Kalmar fängelse, men jag fick inte plåta något därinne och det var ju för trist, men väl ute i kylan gick det bra. Snabba ryck men det blev några rätt sköna bilder till knäcket iallafall. Tyvärr fanns det bara plats för en sida.

Nä! Nu: packa!

2 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Skåne! Vilken lyx i vardagen!
Vad skall du göra för nåt skoj?

Allt gott annars?
//Daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!
Visst är det lyx, man trivs ju i skåne. Helst kring Brantevik, nu var det Bromölla. En årsredovisning, för vem får jag kanske inte säga...

Jo du, här är det bra! Snart kanske man kan komma ner till Malmö på korvkväll. Nästa brukar jag säga, men snart får jag dra ut tummen ur arslet och åka.