Friday, November 13, 2009

Inspiration


Foto: Mattias Johansson

Chefskursen blev inställd. Trist, jag som hade laddat med kolhydrater och för lite sömn.

Vissa säger att det här är Kalmar fulaste hus, jag vet inte det ja, men särskilt inspirerande arkitektur är det ju inte.
För att få inspiration lyssnar jag och tittar på Damien Rice och Lisa Hannigan HÄR. Så rått och uttrycksfullt att man bara vill vara med. Kasta sig in. Huvudet före. Ge sig hän. Först mjukt och lent men efter 4 minuter smäller det, hm, låter precis som en riktigt bra irländsk whiskey, typ Midleton, kanske får det bli en sån ikväll...

Fredag!

2 kommentarer:

Anonymous said...

Som uffe skulle säga, ¨en inställd kurs är också en kurs¨.

Mattias Johansson said...

Eller som Iggy Pop sa en gång efter rykten om heta kvällar med David Bowie,

"well, an ass is allways an ass!"

Detta hade väl inte med saken att göra, men jag var tvungen att citera Iggy kände jag. Kul.

Lunch i veckan?