Tuesday, November 03, 2009

Pensionärer i kubik



På morgonmötet igår såg jag en röd tråd, pensionärer. Nästan alla jobben handlade om pensionärer.
-Jag ser ingenting för unga läsare, försökte jag men möttes av tystnad.
En stund senare sa jag samma sak, samma tystnad.

Låter jag bitter? Nä, det är jag inte men det blir ju så här med tajta budgetar och för lite folk på redaktionen. Vi fotografer jobbar bara en på dagen och en på kvällen nuförtiden, och på den tiden skall man hinna alla jobben på listan, och vill man ändra något så är det förknippat med ganska mycket tjat och merjobb.

Men under dagen skulle jag också ta en bild som illustrerar att polisens fastigheter är för dyra i drift.
Ja, tänkte jag. Det är väl bäst att få in pensionärerna här också...de dyra fastigheterna drabbar ju i längden de gamla mest som får mindre pension varje månad.
Har man tema så har man, haha.
Så här tänkte jag... Hon går där med sin lilla påse innehållande ärtsoppa på extrapris och en liter mjölk med polisens splitter nya, arkitektritade och skinande mångmiljonbygge bakom sig.





0 kommentarer: