Monday, August 03, 2009

Visa Pour L´Image i Perpignan-SNART DAGS


I Perpignans fantastiska utställningslokaler skall det tittas på bilder
dagarna i ända. Photo: Mattias Johansson 2008



Mr Canon, (Per Carlsson) jag och Expressens egen Jan Spångberg
myser på "La Poste"
. Photo: Mattias Johansson 2008

Photo: Mattias Johansson 2008

Äntligen har programmet för årets upplaga av Visa Pour L`image dunkat ner i min mailkorg. Det ser spännande ut, visst, mycket tungt och ledsamt förstås, men går man åt sidan, ut i periferin så hittar man också en del glatt. Lite humor och så sport förstås, och natur. De tre senare kategorierna brukar ju inte få de största lokalerna kanske.
Bland annat skall jag titta på:
Abbas
Walter Astrada
David Burnett
Francoise Demulder
Pascal Maitre
Steve McCurry
Zalmai
...och många, många fler!!

Inga svenska namn bland utställarna, men enligt Lars Dareberg kommer Johan Bävman ner eftersom han vann pris i World Press Photo. Kul.


En och annan workshop skall jag försöka hinna med, det gjorde jag
inte förra året...
Photo: Mattias Johansson 2008


Och självklart blir det väl lite tid över för bad i klart, ljummet
medelhavsvatten...Här är det Marcus Funke som torkar i solen.

Photo: Mattias Johansson 2008

Jag fick verkligen blodad tand förra året i Perpignan! Jag har längtat hela vintern, våren och sommaren, och snart är det dags. Förra året var Macus Funke med, i år blir det Magnus Andersson från London, blir kul. Det är så in i ------ kul så jag kan bara säga:

ÅÅÅK MED!!!

Läs lite om förra årets Perpignanfestival HÄR.
eller HÄR.
Lite till här nedanför...
HÄR.
HÄR.
HÄR.
HÄR.
HÄR.
och HÄR
också förresten.

Nu måste jag fortsätta med mitt semestrande. 3 dagar kvar till Irland.

0 kommentarer: