Monday, August 31, 2009

Vägarna ja


För vetskap:
Att köra de typ 23 milen från Westport till Malahide (intill Dublin) tog oss över nio timmar!! Förstå så dåligt vägnätet på irland är. Nästan varje km står det gravstenar och kors intill vägen. Folk dör som flugor på vägarna där. Inte så konstigt. En genomsnittligt landsväg är lika bred som en fil här i sverige. Som en cykelväg ungefär och där skall man i 110 km/h mötas med en stadsjeep eller en gristransport. Tokiga är dom. Men EU pumpar ju in pengar nu för att hjälpa dom har jag hört. Behövs.

Nä, nu längar jag dit igen.

1 kommentarer:

carl said...

trevligt! jag har inte försökt smita från dig om du trodde det, haha. jag vara bara så trött på upplägget på den andra bloggen. trivs bättre med att bara lägga upp bilder.

fortsätt det bra jobbet med din egen blogg, jag följer den fortfarande noga och med stort intresse!

/carl