Tuesday, May 19, 2009

Pissväderspolka


Photo: Mattias Johansson
Sverigedemokraterna Jimmie Åkesson, Sven-Olof Sällström och deras moderator skanderade främlingsfientliga åsikter för några få hugade åhörare som trotsat regnet i Kalmar.
Den här bilden valdes bort, jag tycker den är rolig. Dom ser lite förvirrade ut och kvinnan som släpar sina stora väskor får symbolisera Sverigedemkraternas något skamfilade bagage, eller så, bilden kan ju tolkas på många sätt. Det är kul. Istället valde redigerarna en riktigt tråkig närbild på jimmie, och jag undrar varför jag lade in den i systemet.



Behåll sverige svenskt och ut ur EU-
Sååå gammaldags resonemang, enligt mig. Sånt tråkar mig.
Nä, det blir ingen röst från mig iallafall.


Ibland är det pissigt. Igår var det pissigt. Regnet pissade ner och jag hade på tok för många jobb samtidigt som jag skall sköta diverse administrativa göråmål också. Men jag gnäller inte, jag har ju valt det själv, eller typ så iallafall.
Som grädde på moset har en sportförening snott bilder av oss och gjort en hemsida av dom. Man blir ju sur, och nu måste jag ringa och skälla och reda ut saker och ting, skicka faktura som dom naturligtvis bestrider osv. Det rullar på.

I ösregnet stod jag en timma och plåtade sverigedemokraterna som talade om "den hemska monstermaskinen EU" och jag blev trött på deras dåliga och undermåliga resonemang. Pissigt!
Jag blev blöt, men luften blev så frisk och skön så det gjorde inte så mycket. Det luktade gott.

Annars var det en bra dag. Idag har den varit ännu bättre. Min fru har sått en liten tanke hos mig angående Nepal. Mmm, en liten idé är sådd och vi får se hur och om den gror. Kanske blir det något av den, vem vet. Och så har jag lunchat med Tomas Königsson och det är ju alltid givande och trevligt.
Min andra kollega Thomas och jag jämförde hans EOS 1Ds Mark II med min 1D Mark III och det var inte roligt, min var typ galet oskarp när man jämförde. Jo, jag har inte blivit vän med min MkIII sedan den var inne på verkstaden för att fixa fokusen. Det var bra några veckor men nu är det rikitgt illa igen. Jag blir tokig. Jag tror dom får skicka mig en ny, den har ju vart inne två gånger nu utan tillfredställande resultat.

Ni har väl inte missat LENS.
Eller det HÄR.
Och gå in HÄR och kryssa i så kanske vi kan åka på kurs till Silicon Valley inom kort...

Gott!


2 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Ojoj... kanske funderar du på Nikon nu eller? haha!

Mattias Johansson said...

tjena Daniel!

Jadu, nu börjar man ju bli lite irriterad. Men nikon, nääää! Då får jag ju eksem över hela ryggen, haha.

Men visst har jag tvekat, om än bara lite lite grann...

Vad tycker du om dina nya grejor?