Tuesday, June 16, 2009

Vi ses i blåsten där ölen är svart


Photo: Mattias Johansson


Planerna på Irlandstrippen står still, måste ta tag i det, idag, ikväll, nu!!
En rent privat trip, bara min fru och jag, inget jobbande, eller nja, vi får se.

Irland är en av jordens bästa platser, om man frågar oss iallafall, varför kan man undra, där regnar ju mest hela tiden, husen har prinskorvstjocka glipor mellan väggar och fönster, lakanen är kalla och blöta när man vaknar, det har blivit dyrt, (om man jämför med innan EU) vägarna är usla och...

Men det är väl lite av charmen antar jag för vi bara ÄSLKAR det. Det gör ingenting att det regnar, och när solen väl tittar fram över de gröna kullarna, smekandes stupens saltstänkta branter då bara smälter man, som en isglass mellan cubanskans...Ojdå, nu bar det iväg i tankarna igen. Usch, vilka räliga bilder jag fick...

Här har ni The Dubliners och The Pogues tillsammans.
Här har ni en goding med Flogging Mollys, som förstås är från USA, men ändå, musiken är ju irlänsk.
På tal om Pogues så kan man ju undra hur
Shane Macgowan kunde sjunga, HÄR kan han det inte så värst bra...
Och så blir det lite av det HÄR förhoppningsvis.

Bilden har ingenting med Irland att göra, det är Cirkus Olympias föreståndare Henrika med två av sina 11 hundar, som hon sover med varje natt...Allergi?

4 kommentarer:

Lars D said...

Haha, jag bokade vår Dublinresa igår.
Det är skönt att komma "hem" då och då.
Där dom säger att folket är vildast i världen och ölen är svart.
Yes, alltid lika gott men som du säger, det har blivit dyrt.
Andra bullar när en pint sprang iväg på 1 irländsk pund. Inte så länge sen ändå.
Augusti slår hjulen ner igen.
Får du någon semester?


/ LarsD

Daniel Nilsson said...

Säg sanningen Mattias...
Du vill väl bara åka dit för att smaka en och annan whiskey va? haha!
//daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Lars!

Ah, då missar vi varann, vi åker v32 tror jag. Attans!
Som du säger, att komma "hem", så känner vi också. Det är magiskt, nåt man inte kan sätta fingret på. Det är bara som om man bott där förut, i ett annat liv, i en annan värld kanske. I huxleys sköna nya värld, vem vet.
Det är bara bäst, eller hur?

Jodå, lite semester skall jag ha, spridda skurar. Svårt när man är sin egen också, känns som man förlorar mycket när man är hemma. Men man får inte bli dumsnål, lätt gjort.

Kanske kan det bli en tur neråt Malmöhållet?

Ha det gott!

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!

hihi, du känner mig för väl, det hör jag!

Visst skall det bli lite av den varan. En Midleton Very Rare skall bland annat inhandlas, det har jag lovat mig själv. Mumma!

Hur går det för dig och din arm?
Kliar det än?

Bra dag!