Thursday, June 04, 2009

Absolute LensAlign 132 eller skönt att nörda


LensAlignmästaren Tomas Königsson i djup koncentration.
Inget moment lämnas åt slumpen.






- Men nu då? Vad gjorde jag nu? Ser man en
blandning av skräck och undran i Daniels blick?






Som sagt, igår kväll hade vi LensAlign-träff här i Kalmar. Det är det nya. Det tuffaste (??) man kan göra, det är helt inne... Fast bara för oss med Canon, haha

Tomas Königsson var lekledare kan man väl säga, han är numera utnämnd till LensAlign-mästare av tredje graden. Lite som en häxmästare.
Daniel Svensson, Oskarshamnare, vinnare av Årets Bild Sport Action och arg teliakund hade med sig en faslig mängd kameror och gluggar att justera.
Vi gick ut hårt. Ingen rast, ingen ro.
Jag hade ju inte ätit rikgit mat på ett par dagar så varför börja nu tänkte jag och öppnade ett paket färdigköpta chokladmuffins med kräm i. Efter det lite chips och sedan var man redo för en kall Grebbestad Lager. Gott värre.

Det var ett idogt rännande fram och tillbaka med minneskort mellan kameran och datorn för att kolla var skärpan låg. I detta läget skulle man ju haft sändaren ikopplad i kameran och skyfflat filerna direkt till datorn. En annan gång, om man nu köper sändare? Finns enligt rykten i den nya Mark-kameran, när den nu kommer.

Efter att Daniel satt sig i bilen för att ta sig de 8 milen hem gick Tomas och jag vidare till Pipes of Scotland för att inmundiga ännu ett glas och snacka foto, tidningens framtid, bildspel och ryska tennisspelerskor...

Det här var en trevlig kväll i nörderiets tecken! Mer sånt.
Tomas gjorde även en liten film på temat, se den HÄR!

Imorgon bär det av till västkusten, gött säger vi där.


- 0, 10, 15? Eller kör vi 7, 13 och 16? Eller, hm?
Ja, det är inte lätt vill jag lova.


Helt slut blir man efter att ha LensAlignat sig i timmar. Här sitter vi i
mitt kontor och summerar. Men hallå? Hur ser jag ut?


11 kommentarer:

carl said...

Jag tror ni just har blivit sveriges nya trendsättare nummer 1 Otroligt nördigt men otroligt kul verkar det som, kanske borde vi här i Lidköping ta efter.
Ha det gott!/Carl

Anonymous said...

Kul att ni har ngt. att göra. Det räckte ju med att jag kom förbi mot slutet, tog två bilder med min Nikon och upptäckte att dessa träffar nog endast är till för Canon fotografer.
//Paul Madej

Magnus Persson said...

Mycket roligt att se - Hardcore!

Mattias Johansson said...

Tjena Carl!
Ja visst är det toknördigt, men det är bra skönt att få nörda in sig riktigt ordentligt i något ibland.
Det blir fler gånger. Klart ni skall ta efter i Lidköping!
Här i Kalmar kan vi hålla SM i LensAlign till våren, haha!
Kanske en blivande OS-gren?
Ha det gott!

Mattias Johansson said...

Hej Paul!

Ja, det var attans. Du for in som en stormvind och innan vi visste ordet av for du ut igen. Med en skarp kamera, hela tiden. Man blir ju lite avundssjuk...
Nästa gång tar vi en kväll när du inte jobbar, fast du får plasta in din nikon så vi inte får allergi, haha.
Ha det riktigt skönt i helgen!

Mattias Johansson said...

Hej Magnus!
Det här är nåt att köra på LBS!
Kan går som givande poängkurs va? haha.
Hardcore? Nja, kanske har du rätt?
Visst fan har du rätt, detta är hardcore, på mjukisvis!

Ha det gott i Halmstad, om någon timma drar jag över landet till Varberg för släktträff! Kul.
Jag lovar att tuta i Halmstad.

Anonymous said...

hahaha…det ryktas om LensAlign partyn runt om i Sverige.

Magster said...

kan nan sa ar det inte canon, ha ha. verkar ju som en kul pyssel kvall iaf!

hur gar det, har du fatt en 5dmk2!?! det ar en lacker kamera, det maste medges. hoppas att nikon slapper nat liknande, da slar jag till o blir video journalist ocksa.

hur fortskrider planerna pa perpignan? hur fixas boende etc?

ha de fint
magnus

Mattias Johansson said...

Tjena Magster!

Perpignan!! här kommer vi!!
Är du med i PFK ännu?

Vi åker med PFK. De bokar boende och resa och så betalar man till dom. Billigt och verkligen världens bästa arrangemang! Så jäkla kul!

Gå med i PFK genast!
Annars?

Mattias Johansson said...

Tomas-snart igen!

Magster said...

hmm, hur funkar resan for oss som huserar i london?