Tuesday, June 09, 2009

Jag syr min egna kläder


Photo: Mattias Johansson


som Lena PH, eller Roberg G, säger.

För ett tag sedan träffade jag Hilda. En riktigt cool tjej som syr sina egna kläder. Nu skulle hon sy om en gammal klänning till studentbalsklänning.

På hennes rum på Öland ljöd Edith Piaf ur stereon och det låg tyger och mallar lite överallt. Symaskinen, av lite äldre modell, var naturligtvis laddad med diverse tråd och det kändes i luften att här skapas det kultur. Klädkultur.

Idag såg jag Hilda när jag körde in till mitt kontor och kom att tänka på de här bilderna, tror inte jag visat dom på bloggen, om så kör vi en gång till, för att hylla Hilda som går mot strömmen och skiter i dyra märkeskläder och -same, same, alla skall se likadana ut-mentaliteten.

Stå på dig Hilda! Grattis till studenten.









0 kommentarer: