Thursday, January 07, 2010

Och gott öl kom,


Foto: Mattias Johansson

och gott öl for... som den gamla räven sjunger i den fantastiska dryckesvisan från 1977.

Annar då?
Jodå, kris och panik har det varit på Johanssonska kontoret här i Kalmar. Julstök, nyårstök, bilande fram och tillbaka, mat, presenter, födelsedag, kalas, raketer, sjukdom, jobb och så lite pulkaåkning. Allt detta samtidigt som herr Jeansson och jag skulle byta kontor, lägga nytt parkettgolv på ena kontoret och röja och måla lilla studion. Ojoj, stressen låg som en fet hudkräm över kindbenen på mig.

Inte nog med det så måste jag ju leta upp bilder att skicka till Årets Bild (och det är inte många, men dom är svåra att hitta...) och texter skall skrivas och texter skall skrivas om, och om och om igen. På lördag kväll skall jag försöka ha allt inne. Tror ni jag lyckas?

Under tiden väntar jag på DETTA. Det skulle väl ha legat ute nu? Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge...
Så länge tittar jag HÄR.

Bilden ja, det är Johan Håkansson från Kalmar. Han skall bygga ett litet gårdsbryggeri och brygga gott öl med god kvalitet. Blir spännande. Han är cool Johan, han köpte en MASSA kopparpannor, öltankar, jäskar, mässingsreling och allt annat som hör ett bryggeri till, och nu skall han klämma in det i ett gammalt tunnbinderi. Slangar och kopplingar till höger och vänster och Johan kliar sig i huvudet och vet inte riktigt hur skall få allt att hänga ihop. Men det löser Johan det. Och jag kommer garanterat att köpa ölet!!
Det luktade skumt nere i tanken kan jag lova, inte öl direkt.

0 kommentarer: