Wednesday, January 20, 2010

FOJO, FOJO, ännu mera FOJO

Nu har det sjunkit in något, allt vi lärde oss på FOJO-kursen Berätta mer med bildspel. Det var min fjärde fojo-kurs och jag tror det är den där jag verkligen hittade mina "verktyg". Bästa, bästa och ni måste gå den om den kommer igen i höst.

Jag lärde mig sjukt mycket denna gången. Skönt.
Och vi som var ute på stan på torsdagsnatten, Dafgård, Königsson, Humla och jag, vi hade KUL, jag skojar inte, sjukt KUL!! Håkan Humla var glad som ett barn på julafton och det var så härligt att se, man blev varm och glad själv så det räcker ända till midsommar!


Här kommer lite fler bilder från kursen.



Lars Dafgård, Falukuriren, grym som alltid!


Tommy Söderlund, Gotlands Tidningar och Yvonne Åsell, SvD, tycker att...eller?


Kreativiteten glöder och göder, oss. Här är det Mattias Karlsson, Malin Hoelstad och Yvonne Åsell från SvD som tillsammans med Emma Gustavsson från Hallandsposten kolla bildspel.


Teacher himself, Lars Dareberg, arbetar...eller tittar på gamla Office-avsnitt...





Min Kalmarkollega (fast jobbar ju på Nyheterna i Oskarshamn, men ändå), Emma Gustavsson och Håkan Humla från Sundsvalls Tidning gör sig redo för den klassiska FOJO-bilden, som ni ser HÄR.


Lärarna Eva Åberg och Lars Dareberg hade aldrig hållt kurs tillsammans innan, men jäklar vilket team det blev av dom. Riktigt bra. Lars har jag ju haft som lärare tre gånger innan så nog om det. Ni känner ju grabben, men Eva, vilken lärare! Pedagogisk så till och med en skrivande journalist skulle haja...haha. Nu får jag snart stryk, jo här kommer nå...


Linda Axelsson från Sydsvenskan sitter sjukt koncentrerad vid datorn. Det är ljudet som fixas.


Middagarna på kvällarna är sååå sköna, überinspererande och man bara snackar, dricker lite gott och bara ÄR. Så nice. Här sitter Dareberg och berättar anekdoter för Pelle Johansson från UNT. Nåt om en orm, eller vad det den om... Det är FOJO.

0 kommentarer: