Sunday, January 17, 2010

Event id: 1210975087




Tre, TRE gånger försökte jag ladda upp en story till World Press Photo´s sida.
Bilderna var rätt döpta, rätt ifyllda, rätt storlek, rätt rätt till lunch... Men ändå hakade läsaren upp sig efter typ 57 %. Sista gången kom den faktiskt till 87%, sen stannade den och tillbaka fick jag en sk Event id: 1210975087.

Med 4 minuter kvar till deadline struntade jag i storyn och var bara tvungen att trycka på SUBMIT-knappen. Det är alltid lite nervigt att trycka på den där knappen. Så absolut på något sätt.

Men nu fick jag ett mail från helpdesken hos World Press Photo och dom lovar mig att jag skall få ladda upp min story senare. Skönt att höra. Hoppas bara inte dom gör sig för stora besvär eftersom den där storyn aldrig kommer få pris i den här tävlingen. Men man skall ju vara med iallafall. Det är viktigt, att så många som möjligt skickar in sitt material. Det är viktigt att vi skickar in vårt material till dessa tävlingar, även om vi inte har en chans att vinna. För att liksom samla världens bildjournalistik under ett tak, inte bara supersnygga vinnarkollektioner utan också vanlig, vardaglig bildjournalistik.

Nu är det gjort iallfall. Det tog en hel kväll. Nu går jag och lägger mig! Sov sött.

2 kommentarer:

Anonymous said...

Härligt! Trägen vinner trots sista minuten.

Elisabeth Källblad said...

Lycka till!!!