Wednesday, January 13, 2010

Fojokväll


Peller Johansson på UNT och Yvonne Åsell på SvD.
Foto: Mattias Johansson


Kvällen flöt fint. Pizza, kalla, rött, umgänge, skratt, utbyte, lärdom, humor, värme, inspiration, är orden som sammanfattar första kvälle på FOJO-kursen denna gången.
Detta är ju min 4:e FOJO-kurs och jag känner på mig att den blir riktigt bra. Redan idag (läs igår) har jag fått massor av tips på hur jag skall bli bättre på att intervjua.

I morgon väntar mer intervjuteknik, dramaturgi och sedan skall vi ut och samla material, bild och ljud, till ett bildspel. Jag har ju gått ett par bildspelskurser förr, så tekniken sitter väl någorlunda. Nu gäller det att öva på speakerrösten, intervjutekniken och dramaturgin för att få bildspelet att sitta gott i magsäcken.
Blir spännande. Lika spännande blir det att se Lars Dafgårds bilder från kvällen. Ingen slapp undan...


Lars Dafgård blev som tokig med sin nik...
förlåt, vad heter den nu igen? Emma Gustavsson från Hallandsposten
låter sig tålmodigt plåtas.


Alltid på hugget... Nämnda Lars fortsätter sin essä om fojo.
Håkan Humla, sundsvalls Tidning, Stina från Falukuriren
och Yvonne Åsell störs inte nämvärt av knäppandet...

2 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Fanken va trevligt.
Själv sitter man här och försöker ladda upp bilder på en site som inte fungerar och det enda man har att äta är lite gamla popcorn och några mariekex. Ni ser ut att ha det bra mycket trevligare!

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!
Mariekex i all ära men vad fanken, ta och kom hit vet ja´, jag lovar att bjuda på en pizzakant och lite genuin fojostämning!