Thursday, December 24, 2009

God Jul


Mmm. hemmagjord i minsta detalj.


önskar jag alla fotonördar, whisk(e)y-tokar, vänner och alla andra också för den delen.

Nu tar vi lite ledigt, vilar upp oss och samlar kraft inför ett nytt år med bilden i främsta rummet.
Jag är slut, helt slut. Jag var inte färdig med julbestyren innan 02.33 inatt, och klockan sju var det dags att gå upp. Grabben skulle öppna lite morgonjulklappar och det gick inte att vänta.

Skinkan som legat i saltlag i förrådet sedan lucia skulle jag koka på dagen igåg men annat kom emellan så jag satte inte på grytan innan 19.30, den var färdig halv ett på natten och sedan var det bara att ställa sig och göra grilljeringen.
Vad tycks? Snygg eller va?!! Snacka om god sälta! Och inte tillstymmelse till färgämne i. Bara kött, prima kött.

Nu slappar vi ett tag. Jag är fortfarande förkyld, 2 veckor och två dagar har det hållit på nu. Grrr.
Vila nu upp er, vi hörs!

7 kommentarer:

Elisabeth Källblad said...

God fortsättning själv!

Daniel Nilsson said...

Blev den god ?
=)

Mattias Johansson said...

Elisabeth:
Ja, nu ser vi fram emot nyår!! Det bär av till sveriges framsida (eller ovansida, hur sa vi nu?) igen för lite champagnefirande i Veddige.

Daniel:
Du anar inte!! Har du foten nära Kalmar får du smaka en bit, med bästa senap från Skåne!

Magster said...

god jul och gott nytt! jag har bokat semestern infor visa nasta ar, om det nu blir av, haller tummarna! men varfor anvander du inte P-G's senap? kan ju knappast inte vara samre an skane's basta eller? ;)

Daniel Nilsson said...

Skånes senap går inte av för hackor!!:)

Mattias Johansson said...

Damn Right Daniel! Mumma för både gommen och själen. Allt bra med familjen hoppas jag?

Magster, P-G´s går an den också.
Semestern är bokad! Det blir galet kul, eller hur?

Daniel Nilsson said...

bara fint med familjen... men vår lilla sons föräldrar har varit lite upptagna med att läsa in Årets Bild de senaste dagarna. Nu när man är klar blir man människa igen...
Skall du till Örebro?