Tuesday, April 10, 2012

Peter Hermansson, glasgud och de då va

Non Believers putsas och justeras. ©Mattias Johansson

 Snart räknas han som en av världens främsta glaskonstnärer, tro mig! Konstvärlden är som galna i hans alster.
Sjukt duktig och produktiva Peter Hermansson spenderade ytterligare en heldag i min studio på skärtorsdagen. Nya bildidéer, nya pjäser och tydliga visioner. Tokigt snyggt som vanligt och bilderna blev lika snygga dom. Det är otroligt kul att plåta hans grejor. Svårt som synden och mina krafter dräneras alldeles. Bilderna blir enkla, rena, inga krusiduller tänker man, men du mannen, det skall du veta, att det är tusen små detaljer att justera innan bilden sitter. Det är då jag trivs som bäst tror jag.

Peter Hermansson in action i min studio. Det blir lätt stökigt när vi är kreativa. Dagen till ära fick vi in en snygg byrå som datorbord...Bara en sån sak :)

0 kommentarer: