Wednesday, February 04, 2009

Sydsvenskan och deckare

Photo: Mattias Johansson

Ett jobb jag gjorde åt Sydsvenskan härom veckan på författaren Tomas Arvidsson gick i gårdagens tidning. Det var riktigt snyggt. Dom är grymma där nere. Resultatet kan ni se på Lars Darebergs blogg. Kolla HÄR. Det kallar jag mysig service det.
Det var ju extra kul att man fick ettan till på köpet. 
Det var ett skönt jobb. Tomas Arvidsson har skrivit en bok om att vara morfar/farfar. Att man skall ta vara på tiden med barnbarnen, att man skall engagera sig. Våga vara morfar/farfar. Annars är det ju ofta mormödrarna som tar för sig.
Jag hängde där ett par timmar. Det hände inte så mycket men det blev en kort promenad och lite fika. Det var mysigt, körde ett mjukt och varmt bildspråk för att tilltala föräldrar och morföräldrar. Barnen var roliga och inte alls blyga för farbrorn med den stora kameran. Dom frågade hela tiden:
-När skall du gå?
-När jag är klar, svarade jag.
-När är det?
-Sen.

Vi pratade mycket tidning också, Tomas och jag. Han har jobbat på både Östran och Barometern i sina dagar.



 

0 kommentarer: