Friday, February 20, 2009

Shiny Things


@Profoto

som Tom Waits sjunger.
07.00 imorgon startar jag upp V6:an, hämtar upp Paul och sedan styr vi mot Nybro för att hämta upp Boppe. Sedan stannar vi inte innan vi är i Göteborg och fotomässan.
Det skall bli kul. Jag skall hålla utkik efter en del shiny things, bla Profotos nya kompaktaggar D1. Dom verkar sköna. Idag körde jag några porträtt hos en optiker. Med mig hade jag två av Profotos Accutehuvuden och ett Pro b7 (?) batteriaggregat. Det väger ju bly. Uppför en smal spiraltrappa skulle jag. Jag var helt slut, nu överdrev jag väl en aning... Det jag vill komma till är att D1orna verkar smidiga och lätta. Samtidigt som man har 7 steg att leka med, från full patte ner till 1/64 dels styrka. Jummy.

Pieter Ten Hoopen har utställning tror jag bestämt. Och en med Christer Strömholm. Och mycket mer. Vem vet, jag kanske får möjlighet att blogga lite därifrån?

0 kommentarer: