Tuesday, July 07, 2009

Hultsfredsfestivalen


Ozzy Osbourne på Hultsfredsfestivalen 2007. Strax innan han sprutade
vatten på oss fotografer, med BRANDSLANG!
FOTO: Mattias Johansson


Nu drar det ihop sig. Dags att börja packa inför Hultsfredsfestivalen.
Det blir nog min 8, 9 eller kanske till och med 10:e gång i ordningen. Måste räkna på det där för är det 10 års-jubileum så skall det firas med ett glas eller två, naturligtvis efter avslutat arbetspass, men å andra sidan så avslutar man ju knappt arbetspasset förrän det nya passet tar vid...

Jag ångra mig redan att jag sa ja till detta, det är ju fyra dagar i år, FYRA dagar utan vettig sömn, knappt någon mat, alldeles för lite vätska och på tok för mycket ljud på en gång.
Men samtidigt är det ju något visst med att jobba på festival, något man inte riktigt kan beskriva, trots att det är oerhört tufft rent fysiskt och psykiskt, så finns det något skönt med det ändå. Något som får en att längta tillbaka redan året efter, fast man svurit och gnällt i högan sky över pisset, kräkstanken, matresterna man tvingas sitta på knä i för att få just den där bilden man behöver, fylleriet, dåliga bredbandsuppkopplingar, lämningstider, huvudvärk, väntan vid scenkanten, och allt det där andra. Eller som när Ozzy sprutade ner oss med vatten, läs mer om det HÄR.

Men nu känner jag ändå att det skall bli sjukt kul.

Dags att packa, men först skall jag ju bygga lite uterum med svärfar!

2 kommentarer:

Joel Marklund said...

Kul! Jag skulle egentligen varit där, men tidningen som jag skulle jobbat för drog in bevakningen på grund av pengabrist (skulle blivit det fjärde i ordningen). Nästa år kanske... Lycka till!

Mattias Johansson said...

Tjena Joel!

Ah! Vad synd! Hade varit riktigt kul att tjata lite och kanske, kanske ta en gyllenbrun vid tillfälle.
Du får hålla koll här istället...

Riktigt bra jobbat från Sim SM förresten! Snyggt.

Ha det gott!