Tuesday, July 14, 2009

Grattis Victoria


Victoria är kittlig, bilden tagen 2006, tror jag.
Photo: Mattias Johansson


Idag fyller Kronprinsessan Victoria år. Jag sitter här i Borgholm på presscentret och väntar på en presskonferens med årets Victoriastipendiat. Dom har dragit in på mackorna och kaffet i år. Jag är hungrig. Jag hör att det ligger ett nytt sushiställe i grannhuset. Jag går dit sedan, mums!

I år skall jag bara göra presskonferensen, sedan skall jag privat gå och titta på firandet med min fru och grabb. Kul. Artister, glass och öl för den som inte kör...

Jag har gjort Victoriadagen massor av gånger, jag gillar det. Det händer knäppa grejor när "Royal-fotograferna, Paparazzina är i farten. En gång skickade Tony Sica på Stella Picture polisen på mig, varför då?
Jo, respektlös som jag är ställde jag mig, inte framför, men längre fram än Tony, det får man inte göra säger Tony, för han är #1 bland kungafotograferna... Nä, jag har precis lika stor rätt att stå längst fram som dom.

Det var också mitt råd till vår eminenta fotovikarie Therese Jahnsson (lägg det på minnet) när hon ville ha lite tips inför hennes första bevakning av cirkusen runt Victorias födelsedag.
-Show no rexpect! sa jag och menade inför den samlade världspressen.
-Du är precis lika mycket värd och viktig som dom!

Hon fixar det!
Snart dags för Pk:n.

2 kommentarer:

Martin Doshe said...

Don´t blame him maybe Mr Sica is sic(ko)


hihi

M

Mattias Johansson said...

Hej Martin!

Haha, maybe...
Såg honom inte där igår, så det gick förhållandevis lugnt till i fållan.