Wednesday, July 08, 2009

Festivalstrul


Hultsfredsfestivalen är igång. En fluga här är krambrotting?
FOTO: Mattias Johansson

Nu är festivalen i full gång. Allt material till morgondagens tidning är skickat.
Jag lovar er att STRUL är bara förnamnet här. Uppkopplingen i presscentret är näst intill oduglig, hur svårt kan det vara, varje år sitter ju ett 40-tal journalister och jobbar i centret, jag menar att dom måste ju veta vad som krävs efter alla dessa år? Men nej, här har dom EN router med 700 in och 300 ut eller nåt sånt. Lägger ner hela tiden.

Datorn är seg, photoshop krånglar och vill inte alls leka med mina RAW-filer, men nu är det ordnat. Imorgon blir det gladare toner.

Sämst idag:
Uppkopplingen, presscentret.

Bäst idag:
Franz Ferdinand! Spelar länge och skönt!

Nu har jag en halvtimmas paus innan nästa band...Har varit riktigt stressigt att vara ensam fotograf och serva 3 skrivare!





Ozomatli i full gång.


Franz Ferdinand stod för kvällens bästa spelning, än så länge, kvällen är ju inte slut än...

2 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Ser härligt ut!
Jag ser fram emot fler fina rapporter från festivalen!
Kämpa på och festa på också (om du hinner)! =)
/Daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!

Jodu, jag kämpar! Och inte blir det någon fest heller, haha.
Jag har inte träffat på någon från era breddgrader än, bara norrlänningar!

Ha det gott och hälsa familjen!