Sunday, July 12, 2009

God Save the Queen,


Photo: Mattias Johansson


snart får jag åka hem.
Hem till familjen, sängen och värmen.
Här är kallt och blött och jag är lerig upp till knäna, näst intill utmattad (ok, ett uns drama) och hungrig.

Det har varit en tung dag. Ingen direkt fotolust. Men för en stund sedan var jag på Winnerbäcks fjärde och sista spelning, och då ändrades mitt humör drastiskt. Vilken spelning! Vilken glädje killen utstrålar! Han brast nästan ut i gråt, och fick inte fram orden vid ett par tillfällen. Extranumren blev många och som final på all denna kärlek till publiken smällde rökbomber och konfetti ut över publikhavet. Men sedan kom han ut ännu en gång, ensam, och bjöd på ett nummer till.
Sjukt bra! Vilken stämning, folk kramades, grät och dansade. Kul. Jag njöt Hultsfredsfestival då.

Nu är det bara Thåström kvar, om några minuter, sedan drar vi hem!!!

0 kommentarer: