Friday, September 18, 2009

Ljusstark bara förnamnet


Photo: http://en.leica-camera.com

Har man typ 80 lax, eller 9995 dollar brännande i byxfickan kan man alltid knalla ner till fotohandlarn och skrapa med sig en Leica Noctilux-M 50mm f/0.95, sen kan man nära på plåta i ett smearsel... Vilken glugg. Jag vill ha!
Fast jag har ju ingen Leica förstås, men den gör väl sig i bokhyllan också, haha.


Annars: Nils Oscar Rökporter! Massor av arom! Knäckigt, fruktigt, mustigt med rökt kornmalt och två sorters humle. Mumsigt värre, men tankarna gick lite år julöl till, vilket ger lite ångest så här mot höstkanten.

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen said...

Jo fan, jag har nog 80 lax som ligger och pyr i fickan. NOT!
Men jävlar vilken ljusstyrka.
Såg förresten att ni lagt ut prylar på Blocket. Ska ni bara göra er av med gamla grejer, eller är det alltihop?
/D

Anonymous said...

Så den var bra Nils Oscar? Attans också att jag inte drack upp den i lördags ;-) Det krävs en lottovinst för att vara digital leicafotograf nuförtiden. Jag behåller nog mina analoga fullformatare och Voigtländer gör riktigt bra gluggar

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!

Nä, det är de gamla prylarna i lillstudion som skall bort. Vi skall hyra ut den lilla, köra allt i stora.
Sugen på nåt?
Nä, elinchrome skall du inte ha, Profoto skall de vara!

Annars?

Mattias Johansson said...

Tjena Tomas!

Du gick miste om den kan jag säga. Smarrig. Kanske lite väl hardcore efter en pizza men ändå.
Det var trevligt sist förresten, även om vi inte han med det jag tänkt vi skulle snacka om, men det tar vi en annan gång. Vi börjar lite tidigare nästa gång va?
Har du hört något pris på nya lumixen?