Thursday, July 09, 2009

The Killers



Vill inte att vi fotografer plåtar dom, nä då, de har minsann en egen fotograf med sig, och av honom kan vi få bilder efter spelningen. Men nej, det skiter vi allt i.

De har utlyst totalt fotoförbud vid scenen och alla publika områden på festivalen.
Min tanke var att stå kvar här inne i presscentret och plåta med långbommen, för här är ju inte publikt, om man skall hårddra det hela.
Men vi låter bli. Många låter bli. Men jag är sugen.

Det är ju inte bara The Killers som gör så här, Brittney gör något liknande, läs mer på Lars Darebergs eminenta blogg, HÄR.

The Killers musik dundrar in i tältet, jag rycks med lite, vill plåta dom, vem vet.
Men hörni? Är det inte ett vansinnigt nördigt sätt att neka fotograferna att sköta sitt jobb. Jag menar, utan media hade de ju aldrig stått här. Dom är ju beroende av att det skrivs och tas bilder av dom.
NÖRDIGT. Men om 11 år är dom inte så kaxiga, då har de flesta glömt The Killers, tro mig.
Då står dom här på en liten, liten scen och då är vi välkomna, skall ni se.
Håller ni med?

4 kommentarer:

FotoMix-bloggen said...

Ja vad ska man säga.
Horribelt.
Det är så låg nivå att Glocalnet framstår som bra.

carl said...

En helt korrekt analys Mattias. Instämmer till fullo.

Blogobananas said...

Jag har spytt ur mig på bloggen om det hela, men för att göra en lång historia kort: På konserten med Benny Anderssons orkester i slottsruinen igår stod orkesterdiket tomt och oanvänt. Hade det inte varit för en tröjförsäljare som insåg att utebliven publicitet är dåligt hade det bara blivit bilder på en storbildsskärm.

Så nu har vi har fått några oplockade gåsar att ta itu med när du kommer hem! Och jag tror att Barometern också gärna vill ha en å annan extra fjäder.

Anonymous said...

Kill the Killers, säger vi.
Hi hi.
//Lina och Marcus