Wednesday, June 11, 2008

Mark III


Photo: Mattias Johansson

Äntligen har jag fått min Mark III, mums, verkar hur go som helst. Jag har bara gjort ett par småjobb med den än så länge, HÄR är ett av dom.

Häromdagen presenterades pristagarna i Press Photographer's Year 2008 awards, många för mig okända namn, spännande. Känns som man inte har lika bra koll på de brittiska bildjournalisterna som på dom amerikanska och eroupeiska, av någon anledning. Vilken?
HÄR kan ni se pristagargalleriet. En del bilder är riktigt bra, andra kanske borde sorterats bort.
Trist när en medioker bild vinner över en bra för att objektet är mer känd en den andra...

I går gjorde jag ett jobb åt M magasin, träffade Bertil Vallien och Ulrika Hydman Vallien. Jag har i och för sig träffat dom några gånger tidigare men vilka goa människor. Så inspirerande att man bara inte vill sluta prata med dom. Konstnärer ut i fingerspetsarna. Dom kan inte leva utan varandra, vackert. Jag fick dock lite för lite tid för bilderna, tre timmar intervju, 45 min bild inklusive transport till glasbruket. Men trevligt var det. Soligt och varmt.

Ännu varmare var det ju i helgen, jag och min son satt i en grävmaskin 3 dagar i rad och grävde för ett altanbygge i trädgården, grävde också bort typ 50 kvadrat gräsmatta där vi skall göra en konstgjord strand, en låtsasbeach, kanske får där plats en rosa flamingo, kitchigt?
För er som undrar-jodå, visst blev jag grisskär på ryggen...

Photo: Charlotte Johansson


0 kommentarer: