Tuesday, January 13, 2009

Allsvensk snö








Äntligen har jag fått mitt lösenord till World Press Photo. Det tog 5 dagar. Nu har jag bara två dagar på mig att få in bilderna, men det gör inget, jag skickar nog bara en eller två bilder ändå.
Sen är tävlande slut för min del. Det finns ju en hel massa tävlingar men nu orkar jag inte mer. Jag har ju annat att stå i. 
Jobbet för Expressen häromdagen gick sådär måste jag erkänna. Beställningen gällde featurebilder från Kalmar FFs träning. Inte direkt rena fotbollsbilder. Mer roliga runtombilder på den iskalla träningen. Så jag plåtade träning i snödrivorna, kyla, toppluvor och allt det där. 

Vad redigerarna ville ha? 
Rena fotbollsbilder naturligtvis... Suck och pust. 

Som tur är vet man ju hur det är så jag hade några halvbra sådana också. Så blir det när det brister i kommunikationen. 
De ville också ha en bild på den allsvenska bucklan ute i snön (?) så jag  fick övertala Rydström, Lantz och Eklund (de enda som vågade trotsa kylan. TACK!) att följa med ut med bucklan så vi kunde arrangera en bild ute i snödrivan. Sånt känns lite nördigt tycker jag, men jag vet att läsarna gillar det.

0 kommentarer: