Friday, January 30, 2009

Varmt och skönt

Photo: Mattias Johansson

Det är så kallt och trist där ute att man själver i stolen av bara tanken på att springa runt en fotbollsplan och plåta toppluvor, hur jag nu kom att tänka på det? Själv har jag ju inte sprungit vid sidan om planen på typ tre veckor, sist var HÄR.

Nä, denna veckan är jag inomhus, det känns skönt. Fast skall jag var ärlig, och det skall man ju vara, så är här ganska kallt på mitt kontor också. I studion är det skönt dock, I förrgår hade jag framme Hasselbladarn (Thomas bladare) och plåtade en Atlas Copco-maskin. Den var riktigt knepig att sätta snyggt "produktljus" på vill jag lova. Ser ju lätt ut men icke. Tog två timmar tror jag. Igår var det möbler som var offer i studion. 

Det är sååå skönt att varva journalistiken med lite studiojobb. Då blir ingen dag den andra lik.
Idag har det varit mäklarjobb och bokföring för hela slanten. Nu är det snart helg!

Nu är jag riktigt sugen på att göra bildspel, det är längesedan nu. Jag har inga direkta uppslag känner jag. Ingen tid? Jo, tid kan jag nog ta mig. Kanske nästa vecka...
Times har ett HÄR.
Jag har nog redan tipsat om Johan Bävmans bildspel, men se det HÄR igen.
The Monitor har ett bildspel som knyter an lite till ett jobb jag skall jag göra på måndag, som innefattar likkistor. Se det HÄR.
Paolo Pellegrin har som bekant varit på Guatamamo och kikat runt lite. Det ser ni HÄR.



Profoto´s D4-grejor in action. Vy från studion.

0 kommentarer: