Tuesday, January 20, 2009

Årets Bild-galet kul

JAG ÄR NOMINERAD TILL ÅRETS BILD!!
Helt galet kul. Det är första gången jag tävlar med bilder.
Min fru fick ett kryptiskt grattis från personalchefen på Östran att jag var nominerad.
Nej, sa min fru, det skulle han väl ha sagt? Så ringde hon mig och frågade, nej sa jag. Det är ju inte officiellt innan den 25:e, tänkte jag. Det är nog en missuppfattning.
Döm om jag blev spak när ett meddelande från Lars Dareberg plingade till i mobilen.
Jag blev yr i huvudet och fick sätta mig ner...
Genast gick jag in på svärfars dator, (vi hade middag) och vips, där på Årets Bild´s hemsida stod mycket riktigt mitt namn. Fy f-n vilken känsla!!
Och vi är tre från länet dessutom!
Jag,
Daniel Svensson
och Anders Steiner

Här är hela listan:
Här är de nominerade till priser i Årets Bild 2009:
Anders Forngren, Frilans
Anders Steiner, Västerviks-Tidningen
Andreas Bardell, Aftonbladet
Björn Larsson Rosvall, Exponera
Bosse Dennemo, Eskilstuna-Kuriren
Casper Hedberg, Kontinent
Daniel Svensson, Oskarhamns-Tidningen
David Magnusson, Frilans
Felipe Morales, Frilans
Henrik Brunnsgård, Frilans
Ingemar D Kristiansen, Sydsvenskan
Johan Bävman, Sydsvenskan
Kent Hallgren, Göteborgs-Posten
Lars Dareberg, Sydsvenskan
Magnus Hallgren, Dagens Nyheter
Magnus Laupa, Kontinent
Magnus Wennman, Aftonbladet
Mattias Johansson, Östra Småland
Paul Hansen, Dagens Nyheter
Pontus Höök, Aftonbladet
Robban Andersson, Expressen
Robert Henriksson, Nordens fotoskola elev
Sanna Sjöswärd, Aftonbladet, frilans
Staffan Widstrand, Frilans
Stig Norling, Frilans
Torbjörn Selander, Expressen
Urban Andersson, Aftonbladet
Åke Ericsson, Frilans


Kul som bara den! Nu skall jag fira med en irländsk whisky.

För övrigt har jag varit i min studio idag och tagit lite bilder till ett reklam-portfolio. Lite på skoj, men ändå. Här är ett alster. Jag drog dock inte ut röret eftersom den tillhör min fru. Men bilden blev skön. Skall göra en ny sen, mera mystik, mera "at night".

18 kommentarer:

carl said...

Grattis! Det måste kännas stort! Lycka till i Vadstena!

FotoMix-bloggen said...

Grattis Mattias.
Ses där.
/Daniel

Mattias Johansson said...

Hej Carl,

jo det kan jag lova, stoooort!
Ruggigt kul, särskilt som det är första gången jag tävlar.
Jag skall hålla koll på din blogg förresten!
Ha det gott,


Tjena Daniel,
vi ses där, vi får väl ha ett litet Kalmar Län-bord...
Ha det gott,

Daniel Nilsson said...

Grattis som fanken Mattias!
Tror du de har irlandskt i baren?

Halsn
Daniel N

Anonymous said...

Stort jävla grattis Mattias!

/Karl Nilsson

Mattias Johansson said...

Hej Daniel!
Klart att dom har irlänskt, vi får oss en i Vadstena va?
hoppas du njuter värme och bad! Jag är sååå avundssjuk. Ha det gott!


Hej Kalle!
Tackar och bockar! Jag kan säga att det var nästan läge för Midleton igår kväll, men du och markus var ju inte där så jag tog en "bush" istället. Får bli när jag fyller 50 istället...;)

Blogobananas said...

GRATTIS MATTIS!
Jag döööör av nyfikenhet om jag inte får veta vilken bild det är snart!

Lycka till i Vadstena - för det är väl inte din jobbhelg då;o)

Anonymous said...

Grattis till nomineringen :-)

Mattias Johansson said...

Hej Ullis!
TACK! Jag dööööör också om jag inte snart får veta vilken bild det är, och vilken kategori!
Visst är det min jobbhelg, naturligtvis. Men jag har tagit ledigt, på lördagen iallafall. Nu har jag frågat Karin om söndagen också, hoppas det fixar sig.
Ha det gott och hälsa H.

Hej Malin!
TACK! Vet du vad, det där med Australien skall vi försöka fixa, jag mailar dig nästa vecka, eller på fredag. Hoppas allt är bra med dig annars!?
Ha det gott Malin.

Anders Steiner said...

Hej ! Grattis själv till nomineringen. Vi ses i Vadstena.

Anders S

Anonymous said...

woaaah supermycket grattis!
själv hoppas jag på att få med en bild i boken iaf, gärna lite större än min frimärksbild i förra boken...

Mattias Johansson said...

Hej Lisa,

tack så mycket! Det får du nog, en helsida kanske, jag måste genast kika i boken vilken du hade tagit!
Ha det gott!

Martin von Krogh said...

Grattis Mattias! Fan vad roligt, håller tummarna!

Mattias Johansson said...

Hej Martin!

TACK, riktigt kul! Hoppas du har det riktigt skönt där borta. Hinner du hem till Årets Bild-kvällen?
Vore kul att snacka lite skit!

Ha det gott och jobba inte FÖR mycket!

Lisa said...

Grattis grattis grattis Mattias! Riktigt häftigt!
Dessutom fantastiskt kul att tre smålandsfotografer har bröstat sig fram och tagit grymma bilder. En spontan applåd från Västervik!

Hälsa Lotta!

Stor kram
/Lisa O

Mattias Johansson said...

Hej Lisa!!
Superkul att höra av dig! Tackar massor. Visst är det häftigt. Hur har du det där uppe? Skall du också till Vadstena, klart du ska!? Vore kul.

Lotta hälsar tillbaka massor.

Kram,

Magnus Persson said...

Stort grattis från Magnus i Halmstad! Hoppas du vinner!

Mattias Johansson said...

Hej Magnus P!
Tackar så mycket! Ja, ni håller väl tummarna där borta i Halmstad? Hur går det på skolan, är eleverna fotosugna så här i "tävlingstider"?

Ha det gott!