Friday, January 16, 2009

Jagad

Vad stressigt det blev då. Jag skulle precis stänga av datorn på mitt kontor när jag kommer på att jag glömt ladda in bilderna till World Press Photo! Raska tag vill jag lova. Photoshop hade, eller förlåt, det är ju alltid den mänskliga faktorn som ligger bakom, men jag skyller på photoshop iallafall som hade ändrat "skapad"-datum på två av bilderna. Nu syns ju det riktiga datumet i RAW-filsinformationen så det är ju ingen fara, men inladdningssidan WPP har sa att bilderna var tagna 2009. Åhh vad trött man blir. Nu är de inne iallafall.

Vet ni vad? WPPs hemsida säger att tävlingen är stängd och att juryn påbörjat sitt arbete!!
Men man fick ju ett mail att deadlinen var flyttad till Fredag (idag) kl 23.59 CET. 
Vad menas?


Igår blev jag förövrigt jagad av en svan. Han var arg som f-n kan jag lova. Roligt. Han fräste som en orm och paddlade mot mig i typ 170 knyck. På bilden ser han ju riktigt beskedlig ut, men jag lovar att han var allt annat än just beskedlig. Men kul var det, lätt och säga när man tryggt och fint står uppe på bryggan...
Räknas detta som hot på arbetsplats?
Jag får ringa SJF...not!

Bevis på att bilder ljuger? Svanen var inte alls så här söt och snäll...:)


Dags för middag och sedan bio med min fru. I helgen skall jobba på tidningen igen.

0 kommentarer: