Thursday, March 15, 2012

Lintex är kungar

Ljudabsorberande modulbyggda skärmsystem från Lintex. ©Mattias Johansson

Lintex Nordic Group AB, ett företag i Nybro som jag haft förmånen att få plåta åt ett bra tag nu, gör smått revolutionerande whiteboardtavlor, ljudabsorbenter, whiteboardskåp mm. Nu har dom lanserat sitt nya system M5. Dom gjorde succé på möbelmässan i Stockholm för några veckor sedan. Succé var ordet! Och det MÅSTE ju bero på mina bilder. Är det inte så? :)

Vi plåtade mot glasgolv, och det var jag oskuld på kan jag säga. Rätt så tricky var det också. Ni vet, glas på golv blir ju till en spegel! Och visst vill man att produkten speglar sig, men inte allt annat. Till det lägger vi också att vissa av M4-hyllorna (också ny design) också har glas på sidorna som speglar in allt. Så det gick åt mycket svart tyg och mycket vitt papper för att få speglingarna rätt.

Nu är ju dom här bilderna för små, men ni skulle se tiffarna i sina fulla 150Mb! Varenda fiber i tyget syns! Det är Hasselblad det. Hasselblad H4 50Mp multishot närmare bestämt!
Men det är ju för roligt med svåra plåtnignar, man grottar ner sig i detaljer, löser problemen och tidspressen bultar i hjärnan. Varför gillar jag det? Någon form av perversion kanske?

Här kommer några av bilderna.

Hylla med magnetiska sidor i glas. ©Mattias Johansson


©Mattias Johansson


Skåp med magnetiska glasluckor. Bakom gömmer sig en typ 60-tums TV! Skulle ju passa i min studio! ©Mattias Johansson

0 kommentarer: