Wednesday, March 14, 2012

Alla broar bär till Champagne


Årets Bild närmar sig med stormsteg, jag känner att ännu en förkylning smyger sig på. Den gör mig nedstämd, tyngd av oro att jag skall missa spektaklet i Malmö på fredag. Ångest. Svärta i själen.

Men så slinker jag in på Systembolaget, hasar mig fram till Champagne-hyllan och...Wahooooo! Där står flera stycken Sublime Grand Cru Brut Blanc de Blancs, en Vintage från 2004!
Nu känns allting betydligt lättare :)
 Och jag lovar, den är galet bra, och ännu mer galet prisvärd! Köp den nu. Visste ni att den kommer från samma by där dom gör Krug, som räknas som en av världens absolut bästa champagner.

Den slinker lätt ner på en förfest innan Årets Bild. Som gjord för det faktiskt.

2 kommentarer:

Eivind Vogel-Rödin said...

noooooo, jag hade sett fram emot at träffa dig där!

Mattias Johansson said...

Ingen fara Eivind! Klart vi ses där!! Då blir det att skaka dom lurviga!