Monday, March 19, 2012

Årets Bild 2012-Vilken kväll


Jaha, då var man hemma igen efter en galen helg i Malmö och Årets Bild 2012.
Det blev en tokig kväll. Kocken fick tydligen sparken, och vi fick nog bara halva menyn, eller som någon skrev på twitter: "Igår åt jag 600-kronorsbuldur", men det vi fick var iochförsig gott, Årets Bild-boken lös med sin frånvaro, och vakterna var lite för bistra...

Annars var det grymt.
The Dimestore Junkies spelade gung, och det gjorde också Nisse Hellberg, och även Lars Brundin fick fila sträng ett tag. Det var ett sjusärdeles gung. Och om jag inte minns helt fel så kanske, kanske, kkkkanske att jag var lite stökig längs fram :) Förlåt i såfall Jörgen! Men det var ju så bra!!
Lite mobilbilder:
The Dimestore Junkies.

Nisse Hellberg.

Lars "Brunte" Brundin rockar ihop med Jörgen i TDJ.

Prisutdelningen var snygg och relativt pampig i år tycker jag. Konferencier var Pernilla Månsson Colt, och hon gjorde det rätt så bra. Priserna kändes rättvisa och bilderna var jäkligt bra i år tycker jag. Får se hur det känns när man får boken hemskickad. Allt känns ju kanske lite bättre på storbild, med stämningsfull musik och lite champagne i ådrorna. Skönt att se var vår svenska legend Torbjörn Andersson som stod och mös med ett jätteleende i kulissen under prisutdelningen. Det är en skön rackare det! Ni har väl hans jättebok FEM DECENNIER?

Vinnaren av Årets Bild, Hampus Lundgren, verkar ju vara en jäkligt ödmjuk och trevlig kille.
Annars var det väl DNs år i år. Många priser gick till dom, även om Sydsvenskan inte låg lång efter med sina 5, tror jag?

Men lördagens utställning fick Paul Madej och jag skippa, och det var nog mest mitt fel...det är trist.
Skärpning tills nästa år. Men jag orkade inte alls, och vi hoppade på ett tidigare tåg hem istället och det var ju rätt skönt.

Nu är man ju sugen på att stå där själv igen, det var ju länge sedan nu. Bättring där också, men dom har ju ingen reklamklass, haha! Men Lars Dafgård och jag knackade tass på att vi skulle stå där nästa år så jag får väl tänka ihop lite journalistik också, när jag får en stund över :)

Nä, här kommer lite bilder!!

Var inte ledsen Lars...två !! förstapris är inte dåligt...

Joel Marklunds snygga siluettbild, som gjord för vardagsrummet!

Johan Perssons huvudlösa fotbollsbild är ju inte dum alls!

Roger Turesson (DN) vann årets Nyhetsbild med en bild på en gammal kollega till mig. Vi har jobbat på samma tidning, Håkan Juholt och jag.




OK, om inte förr så ses vi väl nästa år, i Trollhättan!

0 kommentarer: