Tuesday, December 22, 2009

As-gamen


Foto: Mattias Johansson
Slätafly fick ordentligt med stryk av gästande Röke och missade
därför ett viktigt avancemang.

Det var min tidningshelg nu i helgen. Någorlunda lugn faktiskt. Det är ju inte någon sport på gång så här innan jul. Bara innebandy.
I lördags var jag i Torsås i södra delarna av länet för matchen mellan Slätafly och Röke. Slätafly var bara tvugna att vinna matchen för att ta sig upp i tabellen. Det lyckades dom dessvärre inte med och en deppbild ville jag ha innan jag åkte hem. Nu är ju innebandyspelare inte så värst känslosamma och visar inte direkt några sådana alls vare sig dom vinner eller förlorar, men en kille satte sig ensam på bänken och deppade, jag satte mig en bit bort och knäppte en bild.
Vet ni vad tränaren kallade mig då?

Asgam! As-gam!!!
Jodå, det var sportreporten som hörde honom säga något i stil med detta till en annan:
-Där sitter den där jävla fotografen och gottar sig i vår förlust, jävla asgam!

Men vad är det då? Löjligt. Bara löjligt.



7 kommentarer:

Blogobananas said...

Ingen sport - bara innebandy...

Mattias Johansson said...

hihi...sant.

God Jul Ullis!

Daniel Nilsson said...

Din jäkel Mattias!
Bara stövla in sådär på innebandy arenan med tiotusentals på läktaren och störa spelarmiljonärerna i deras tunga förlust. Lite mer respekt kan man kräva va?
Nä, jag håller med tränaren!
Det va det jävligaste!

=)
haha!
//Daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!

Jag vet, jag är obarmhärtig i mitt yrkesutövande. No respect liksom.
Men det upprör så nu sitter jag här bunden med fiskelina kring en orange totempåle, indränkt i honung med en fånig kräfthatt på huvudet. Flugor, getingar och skit krälar på mig. Endast en hand ledig så jag kan skicka denna hälsning innan insekterna ätit upp mig, och honungen.
Jo, nästa gång dom förlorar tar jag en glad jubelbild för allas bästa...

hihi, God jul på dig!

Blogobananas said...

Men, vi har väl redan en fotograf i vår (nästan) omedelbara närhet som promotar jubelbilder till förlustmatcher bara för att "det är en jävligt bra bild". Har jag hört ;o)

Kan även skvallra om att samme asgam-tränare sparkade en motspelare i häcken efter slutsignalen i en annan förlustmatch...

PeO said...

Som du beskriver intermezzot i Torsås skogarna måste det varit en neandertalare du haft att göra med.

Blogobananas said...

Fast undra om det inte var lite värre förra året...http://blogobananas.blogspot.com/2008/12/torsstomte-utvisad.html