Wednesday, December 02, 2009

Sydsvenskan


Foto: Mattias Johansson

För ett tag sedan gjorde jag ett jobb för sydsvenskan. Alltid roligt, de planerar i ganska god tid, tar sig tid liksom. Alltid engagerade och tar varje jobb på allvar.
Det är viktigt, tycker jag, att varje länk på en redaktion tar sin del i jobbet på största allvar, men att även ta de andras delar på lika stort allvar. Många tidningar har problem med detta tror jag.
Jag kan bli galen på just det den där nedlåtande tonen som finns på vår och många andra redaktioner mellan avdelningarna. Vi skall motarbeta detta. Pep och beröm kanske är metoden?
På sydis verkar dom duktiga på just detta.

Jobbet för sydsvenskan innefattade begravningskistan Angelbox, tillverkad av Rydéns för Fluffbabes i Kristianstad. Den är ceriserosa, verkligen rosa alltså. Ja, ni ser ju själva. Med änglavingar på sidan. Rätt coolt faktiskt. När jag viker hädan vill jag ha någon form av motivlack. Kanske en kista målad som en X-vinge (starwars, ni vet) med dödsstjärnan i bakgrunden och lite dogfights. Eller?

På tal om Starwars, ni har väl sett det HÄR. Min kollega Gary tipsar och jag jublar! Riktigt bra.

Salt ser ni HÄR.

Jag blir lite sugen på att filma lite nu...

Här kommer bilderna från sydsvenskangrejen.
Tyvärr blev det blev bara en i tidningen. Men här ser ni resten.













5 kommentarer:

Anonymous said...

Tjena Mattias! Sköna bilder, Kul att sydsvenskan är som östran, det blir bara en bild i tidningen. Det är lite så vi jobbar, eller hur det nu bruka heta ;-)

Elisabeth Källblad said...

Det är alltid tråkigt när det blir bara nån bild. Det är väl därför vi måste ta "just DEN bilden".
Typ.
Rosa dödsångestdämpande biler.

Elisabeth Källblad said...

Ska stå "bilder", såklart!

PeO said...

Sköna bilder.
Det är tragiskt att man måste ha en hemsida eller blogg för att ge rättvisa åt bildmaterialet. Att tidningarna inte begriper att ta vara på det.
PeO

PeO said...

Hej igen Mattias
Nu har jag ändrat så det står PeO och inte Viktigt.