Friday, February 06, 2009

Rain dogs

Ett kargt kalmarsund, i höjd med Kolboda. FOTO: Mattias Johansson


Hela kalmar ligger i dimma. Inte vacker sjörök direkt, utan tjock, kall, blek och kall dimma.
Det regnar, nästa sekund snöar det, sen regnar det igen. Ush! Jag vill ha vår nu. Jag måste.
Annars är jag glad!
Lika glad är ju Lars, som klivit upp ett snäpp på prislistan i The PGB Photo Award och nu ligger nominerad till pris. Grattis igen!

Nu vänta vi alla på listan över nomineringar i World Press Photo. Spännande. Vi hoppas på ett helt gäng svenskar på pallen. Min kollega Tomas Königsson har en riktigt skön bandybild med. Hoppas. Själv skickade jag in några stycken, för skoj skull.

I helgen är det dags att jobba på tidningen igen. 

Nu kom jag att tänka på en kille jag träffade i en lägenhet i Perpignan, På Visa Pour L`Image. Det var Per Anders Petterson, hans bilder är inspirerande. Se mer HÄR.
Han lade en leica M7 framför mig, på pizzabuffébordet, jag dreglade dubbelt, både för pizzan och leican.

Nu tar jag fredag och avnjuter lite kväll med min familj.

2 kommentarer:

carl said...

Käka pizza och kolla i sökaren på en Leica, går det att få ett bättre liv?

Mattias Johansson said...

Hej Carl,

Nä, visst är det svårt att låta bli att tycka om det!
Ha det gott!