Thursday, February 26, 2009

Mot Vadstena


En mycket glad Karl Melander, under förra årets prisfest.

Många är redan där. Daniel Nilsson tex. Inte jag. Än.
Imorgon bitti bär det av mot Vadstena och Årets Bild. Lite nervöst men jag är grymt peppad. Det skall bli fantastiskt roligt. Jag var ju där och tittade förra året. Men jag hade inte skickat in några bilder då. Jag ville liksom ha koll på tävlingens förfarande innan jag deltog.
Jag blev så fruktansvärt inspirerad av alla duktiga fotografer och journalister den där kvällen på Berns att jag lovade mig själv att vara med i år.
Men när det nu var dags att skicka in bilder så satt jag vid datorn och letade och letade, tyckte inte jag hade något att komma med.
Nu är jag naturligtvis glad att jag tog mig samman och skickade in några bidrag. Underbart!
Lite som en dröm. Allvarligt talat. Fasen vad glad jag är.


Minnen från förra årets Årets Bild:

Musiken
-till nomineringarna-grymt skön, spännande och inspirerande.

Jakob Forsell och Torbjörn Andersson
- som jag satt jämte under prisutdelningen. Dom hade mycket kul att berätta.

Kilten- Ja ni vet ju vem den satt på.

GinTonicrace med Segeholm.

Kalle Melander
-glad som få, jag tog en bild på honom i en trapp.

Martin Von Krogh

Kristoffer Appelquist
-

som körde standup från scenen, jag skrattade så majskycklingen hamnade i lungsäcken, den vänstra.

De sura vakterna
-på Berns som av någon anledning ville kasta ut mig. Vet fortfarande inte varför...

Kylslagen nattpromenad
-med bland annat Anders Hansson. Vi skulle gå vidare någonstans med helt plötsligt tog jag höger och försvann mot hotellet. Tur var det kände jag dagen efter.

Carolyn Cole
-som höll föredrag och visade sina fantastiska bilder för oss morgontrötta nattsuddare.

Längtan -att själv bli nominerad till pris.


Nu hoppas vi att årets prisutdeling och fest blir lika bra, det får vi väl se till om inte annat!!
Dareberg-på med kilten, nu kör vi!





2 kommentarer:

Daniel Nilsson said...

Nu är det ju prisutdelning på ett slott i Vadstena!
Här är inga vakter som kan kasta ut oss!

Imorgon rockar det! (liksom det gör idag visserligen)
Vi syns imorgon!
//Daniel

Mattias Johansson said...

You bet!