Thursday, February 19, 2009

Jag glömde visst

Photo: Mattias Johansson
Hanna på Kalmarflyg skickar upp ett plan till Bromma.
Photo: Mattias Johansson
Mumma för gör det självaren. Luftspett för den händige,
vill ha, vill ha och vill ha. Men vad skall jag ha den till?


Nu har alla bloggat om POY i några dagar redan, jag vet! Jag är slapp! Jag är sen!
Men nu har jag en halvtimma ledigt innan jag skall till frisören och göra mig fin inför Årets Bild-festen på fredag. Efter frisören skall jag göra ett jobb åt Expressen, en bra bit från kalmar så det blir en lång dag idag också. Men tro det eller ej igår gick jag hem 18.30 faktiskt. Snudd på rekord.

Det rasar in jobb fortare än jag hinner göra dom just nu, Thomas måste komma hem från sin segelresa snart så jag får andas lite. 

Picture Of the Year var det ja. Jag glömde fullständigt av den tävlingen när jag skickade in bilder. Skumt. Synd. Tråkigt som tusan!
Det hade varit roligt att vara med och tävla där också. 
Kanske med en ljubelbild...eller fem...
Kul att man kan se juryarbetet på nätet, jag har inte hunnit kolla själv, men så fort jag får tid så skall jag försöka. Spännande.

Jag har inte ens hunnit gratulera Johan Bävman till silvret i World Press Photo. STORT grattis till honom och hans underbara albinoreportage. Det skilde sig från mängden tycker jag. Inte bara grafiska bilder på utsatta ungar utan också lite värme och  glädje mitt i allt. Det värmer. Det är starkt att inte bara spela på "hemskhetssträngen" som många internationella journalister gör.
Bra jobbat säger vi till Bävman.

Jag skickade in några bilder till WPP också, de kom inte med, men för ett par veckor sedan fick jag ett mail där en person från WPP undrade lite om bilden, hur jag hade gjort när jag tagit den osv. Jag berättade, och erbjöd mig skicka orginalfilen men det behövdes inte. Dom trodde nog jag vänt bilden i photoshop, men icke.
Kul tänkte jag. Någon har ju bemödat sig med att skänka bilden en stunds betraktande.
Kanske, kanske ser juryn bilden tänkte jag. Men icke. 

Det är roligt att det är så många svenskar som kammar hem priser nu. Fest hela våren liksom.
Kanske man skulle ta sig till Amsterdam i vår...

Vad är det för program Canon släpper? Kan det vara något tro?
Ojdå, nu måste jag iväg för att få barret ansat.


0 kommentarer: