Thursday, February 12, 2009

I väntans tider

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge säger man ju. Men imorgon är det dags. Klockan elva offentliggörs vinnarna i World Press Photo. Kanske finns det någon svensk med bland de lyckliga. Jag hoppas på min kollega Tomas Königsson. Jag håller naturligtvis tummarna för mig själv också. Så hårt att dom domnar.

Denna veckan är så sjukt fullbokad att jag inte hinner med allt. Jag får stå i studion hela helgen förmodligen. Nu har jag raskat av mig det mesta men jag har 5 tunga, härliga Atlas Copco-maskiner kvar att ta tag i. Jag får ta dom i "lilla studion" för i vår stora studio har ett företag tillfälligt magasinerat massa prylar inför en flytt. Tur vi har lillen också.
Hasselbladarna får gå varm i helgen. Skall bli riktigt kul. 
Fotonörderi va?


Riggat för sköna luftspett! Imorgon byts MarkIII:an 
mot Hasselbladarn. Då blir det kräm i skärpan.

2 kommentarer:

carl said...

Jag håller både tummar och tår för dig Mattias! Studion ser riktigt trevlig ut. Lycka till!
/Carl

Mattias Johansson said...

Tack Carl. Nu närmar det sig. Jag skall på jobb och kan inte se när listan släpps, attans.

Visst är lillstudion trevlig. Men den stora är ännu trevligare. Denna är ju lite trång. Egentligen tänkt som porträttstudio, men nu får den funka till annat en tid.

Ha det gott och kniiip tårna!