Monday, June 02, 2008

Dålig bevakning-Springbreak 2008


Photo: Mattias Johansson

I helgen har det varit festival i Kalmar. Det är sjätte året i rad som Springbreak går av stapeln sista helgen i Maj, och det har alltid varit strålande väder! Makalöst. Soligt och varmt.

Detta skulle vi ju naturligtvis bevaka. Ett uppslag. Jodå, det var planerat så att jag skulle minsann åka in och ut från festivalområdet för att göra mina andra jobb, två fotbollsmatcher, (som pågick samtidigt naturligtvis) en matfestival och en slags byafestival. Ja, ni vet ju hur smidigt man tar sig in och ut från en festival med bilar och folk till förbannelse.
Men jag är ju jag, sliter på i godan ro... Istället för lunch kunde jag ju åka och tömma korten som blivit fulla. Jag fick faktiskt i mig en kebab i farten! Kalmargrillens kebab!

Jag fick ur mig 45 justa bilder iallafall, men bara tre av dessa hamnade på uppslaget eftersom de två (!) reportrarna som fick vara där HELA dagen skrev så kopiöst långa texter. Men det är ju trevligt med lite läsning också.
Jag slängde in bilderna i ett bildspel istället, det kom lite hastigt inpå så ljudet är lite tråkigt, men kolla in det iallafall.

Se bildspelet från Springbreak här.


Photo: Mattias Johansson

0 kommentarer: