Wednesday, June 18, 2008

Fotografens bästa vän



Jaha, idag gick man back igen då..., flämtade jag för mig själv då jag sittandes på golvet stirrade tomt på de många delarna som låg utspridda på parketten jämte den tjocka mattan. Om ändå kameran landat på mattan, då kanske den hade klarat sig bättre, tänkte jag vidare.

Jodå, ungefär så såg det ut klockan 10.35 idag, någonstans i Kalmar.
Jag hade lagt kameran med en splitter ny Speedlite 580EX II
monterad i skon, på en stol. Yvig i min rörelse känner jag hur jag på något sätt fastnar i remmen, svingar med mig kameran som givetvis faller handlöst ner, gör en dubbel volt med flipp, och landar på blixten!

Skam den som ger sig, efter att jag raskt plockat upp delarna tar jag fram infra-sändaren och kollar om blixten går att styra trådlöst, och det gjorde den. Hurra. I och för sig hade jag ju en extra blixt också. Men ändå.

Så här sitter jag och limmar. Jag är flugfiskare, och flugfiskare har ALLTID en tub med Fly Fishin´Glue hemma i skåpet ! Fotografens bästa vän. Bra till allt. Så nu är jag igång igen.

Jag beställde nya delar till blixten hos MK electronics i göteborg. Fantastiskt trevliga människor där, hjälpsamma till tusen. Rekommenderas om ni behöver spareparts. Visst, leveransen tar ett par veckor, men bra service.
Ja, jag beställde dubbel uppsättning för eventuella yviga rörelser i framtiden...

0 kommentarer: