Wednesday, March 26, 2008

Jan Nordström


Photo: Jan Nordström

Jan Nordström är en fantastisk bildjournalist från Kalmar. Hans bilder och texter berör, lämnar ingen oberörd. Han har den närheten i sina bilder som jag söker då jag plåtar. Tyvärr har en annan det så stressigt (skyller jag på?) så man hinner sällan komma så nära en person man porträtterar. Men Janne kan. Enormt nära. Jag blir alltid glad när jag träffar Janne, han har den effekten på något sätt, han bryr sig, det är trevligt.

Igår satt han i SVT´s Eftersnack och pratade om sin nya bok Kärlekheten. Jag blev tung och lätt i sinnet på samma gång, det är en skön känsla på något sätt. Jag gillar ordet Janne myntat: Kärlekheten, liksom närmre än kärlek, som han säger. Det är riktigt bra.
Kolla på programmet HÄR, några dansande tjejer först, spola fram eller titta på dom också.



Photo: Ia Johannesson

0 kommentarer: