Tuesday, October 13, 2009

Vad gör man inte...

för ett bra jobb?



Foto: Anders Jönsson


Foto: Jenny Holmgren

Ett skitjobb, men nån måste ju göra det.

Nja, det var väl helt frivilligt får jag erkänna.
Vi skulle göra en liten snabb grej på att kommunen får skicka spolbilen till ett område ett par gånger varje månad för att spola rent avloppet i gatan och suga upp en massa fett.
Det är från fritöserna i lägenheterna i området. Massa frityrolja hälls ut i avloppen, där stelnar det och täpper igen avloppen, med stopp, lukt och övesvämning som följd.


Vi tittade på lite när dom körde slangen under gatan, men det hände just inte så mycket så jag klättrade upp på spolbilen, inte heller där blev det riktigt bra. Sedan stod jag där och tittade ner i hålet och tänkte att va fasen, det är ju dit jag vill...
Hålet är sextio centimeter och jag är ju någorlunda smal iallafall så jag tänkte att jag nog skulle fixa det i min vanliga jacka och jeans. Icke sa nicke! Men jag fick låna en skyddsoverall och ett par gummihandskar, tur, för när jag kom upp hade jag skit långt upp i nacken. Blä!
Reporter Anders var snabbt framme med kameran innan jag försvann ner i mörkret i mina snygga skinnskor.

Så här blev bilderna:


Foto: Mattias Johansson

5 kommentarer:

Anonymous said...

Härligt! Då vet vi vem vi ringer när det är stopp i avloppet :-)

Mattias Johansson said...

thats me!

Magster said...

nu snackar du skit, va? skitbra jobbat, osv osv... ;-D

Elisabeth Källblad said...

Snyggt jobbat!

Daniel Nilsson said...

hahahaha! Skitgubbe ...eller skall man kalla dig fritösgubbe! haha!