Wednesday, October 07, 2009

Stort i tidningen


Foto: Mattias Johansson

I förrgår träffade jag boxerskan Jenny Ingvarsson i all hast. Hon hade varit i finland och boxats mot finska toppnamnet. Jenny vann rond 1, 2 och 4 men den finska domarn gick bara på poängen i från rond tre eftersom finskan vann den ronden. Så är det i boxningsvärlden förmodar jag? Har man ju hört menar jag, läggmatcher och så. Men vad vet jag?

Hon är trevlig, Jenny. Slåss mot killarna här i Kalmar.
Reportern Niclas frågade henne om killarna verkligen vågar slå allt vad dom kan när hon står framför. Visst gör dom det, blev svaret.
Det vet jag inte om jag skulle klara, men så är jag ju inte boxare heller.

Väl hemma ville jag göra en sk "sydsvenskare", det är ju osedvanligt orättvist att kalla det så, tidningar har ju, vår tidning också, gjort så här då och då i alla tider, (för att inte tala om kvällstidningarna) men på något sätt känns det som Sydsvenskan gjort det modernt igen, det kanske har varit lite ute ett tag, jag vet inte. Jag kallar det att göra en sydsvenskare iallafall.

Sporten tände på idén, chefredaktörn likaså, vi brukar ju alltid spara ett par spalter till annat även om vi drar en bild stort. Men denna gången slet vi bort allting.
Blev snyggt tycker jag. Vad tycker ni?

Andreas Yngvesson redigerade, Niclas Wassmo skrev och jag plåtade.
Enkelt, redigerarna spar ju lite arbete också, haha

11 kommentarer:

Blogobananas said...

RIKTIGT läckert blev det!!!!
Kan vi göra samma sak med bilderna från dagens presskonferens också tror du?

Anonymous said...

Coolt! Mer sånt!! Östran/Nyheterna länets enda bildtidning!!! :-)

Mattias Johansson said...

Hej Ullis!
tack, visst blev det fränt?
Det klart vi gör det. 12 spalt med Persson!!! Dagens JP som BG säger...
;)

Mattias Johansson said...

Hej Tomas!

Länets enda bildtidning vågar!
;)

FotoMix-bloggen said...

Klart det blev snyggt Mattias. Och det med en Canonkamera oxå... Magiskt.

Vi gjorde något liknande, fast med fler bilder till det här: http://fotografdaniel.blogspot.com/2009/09/maaaalkamera.html

/Daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!

Snyggt! Kunde blivit dyrt det där, om bollen nypit i krysset...
Bra jobbat.

LensAlign-fest i höst?

FotoMix-bloggen said...

Fest JA.
LensAlign, nja. Man får ju bara ångest av det.
Då är det väl bättre vi hyr in en modell och plåtar med din nya H4D...
/D

Paul Madej said...

Jag ställer upp som modell gratis, eftersom jag med Nikon ej behöver justera skärpan.
//Paul Madej

Anonymous said...

En del gör vad som helst för att gå på fest :-)

Magster said...

storst ar bast, matte. sjysst bild!

Mattias Johansson said...

Daniel:
Paul ställer ju upp gratis och jag har köpt in massor med guldspray och riggat upp fläkten, så nu kör vi...

Tomas:
Ja, vad gör man inte...

Magnus:
Tack! Visst är det så. Det sade jag redan på Philips Fizz-tiden, haha.
Annars?