Tuesday, April 21, 2009

Mattias Klum och fotbollsturné


Mattias Klum
Foto: Mattias Johansson

Igår var det turné för mig. Först upp till Mönsterås för att som hastigast träffa Mattias Klum. Han invigde sin utställning Expeditionsverige.se på Parkskolan. Jag fick ett par minuter med honom innan han var tvungen att rusa vidare. Han var mycket trevlig och hjälpsam. Glad och inspirerande.


Mattias Klum berättar om pisksnärtssnokar...


Tre fotbollsmatcher runt om Kalmar skulle avklaras på en ordinarie matchtid, alltså 90 minuter plus paus. 8 minuter här, 15 minuter där, många mil i bil, osv...
Men för en gångs skull hade jag en sportreporter med mig, de brukar annars stanna hemma just vid dessa gärdsgårdsserieturnéer. (långt ord, finns det med i Svenska Akademins ordlista?)

Det var sjukt kallt och sista matchen vi besökte spelades på en plan i Rockneby, som inte hade elbelysning och klockan närmade sig 21.00! Galet svart. ISO 6400 funkar fint i dessa lägen, om än att det blir lite grynigt. Som förr på något sätt...


Foto: Mattias Johansson










4 kommentarer:

Photos_By_Niklas said...

Det va ett skönt porträtt du tagit
såg ett liknande i tidningen foto för några eller nått år sedan
men denna va bättre.

Mattias Johansson said...

Tackar tackar Niklas!
Vet du vad? Jag tittade på ditt bildspel om grabben din, det var fint, jag måste genast jobba undan så jag kan åka hem till min grabb!!

Nu har du ställt till det för mig, rubbat min arbetsdiciplin...haha

Ha det gott,

FotoMix-bloggen said...

Snyggt porträtt på Klum.
Han var för övrigt väldigt lättlyssnad. Rekommenderas.
/D

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel!!

Åhh, störigt! Jag hann inte stanna och lyssna, något jag gärna hade gjort.
Men det får väl bli en annan gång.

Jag är såå sugen på MkII nu, jag antar att du rekomenderar den?

Ha det godis,