Tuesday, April 21, 2009

Kalmar FF-AIK

Jag har ju glömt att tipsa om ett bildspel jag hastigt slängde ihop mitt i natten efter matchen mellan Kalmar FF och AIK. Nya, vansinniga parkeringsregler gjorde att jag fastnade och inte var tillbaka på tidningen förrän strax efter halv elva tror jag det var. Snabbt ut med ett gäng bilder och sedan prata med redigeringen en stund, sedan ladda in ljud, klippa snabbt som katten. Kalmar FFs hejarklack var så tyst under matchen att man kunde höra dom småprata med varandra. Fy f-- vad trista! Från andra sidan skansen hördes AIK sjunga och skandera HELA tiden. Stackars KFF att inte få något stöd hemma. Så jag hade typ bara ett par ljudslingor med kalmar ff-rop.
Sen har vi ju Nanne, han är så cool och skön, men han skall alltid ha något att prassla med vid intervjuerna, är det inte godispapper, så är det bordsduken eller en kaffemugg!! Arghh!

Här är bildspelet.

Jag hade oflyt med bilderna tycker jag. Det var en sjukt svårplåtad match. Det hände absolut ingenting. De bara lunkade på, stilla och tyst. Konstig känsla på något sätt, kändes lite overkligt, som att det inte hände, någon form av limbo. Och sen är man ju lite ringrostig på fotboll så här på vårkanten. Men det blir bättre.

0 kommentarer: