Saturday, November 08, 2008

Jag har tunghäfta



Henrik Rydström, Kalmar FF
Foto: Mattias Johansson



Till min förskräckelse, och förvåning ser jag att det är typ två veckor sedan jag skrev något här på bloggen! Pinsamt. Har man en blogg måste man naturligtvis uppdatera den kontinuerligt, det är ju bloggandets själva mål och mening. Eller? Jag får skärpa mig. Bassning!!
Vad beror detta på då? Är det ointresse? Nä, jag vill blogga och dela med mig av min jobbvardag och mina tankar om allt mellan tonfiskpasta i fotobilen, OS X och canons nya 24mm/1,4. Det vill jag verkligen. Men jag har inte tid. Inte just nu. Tror jag. Jag väljer att tro att detta är orsaken till varför jag inte får ut några blogginlägg. Men något stämmer inte, för jag har ju tid att läsa andras bloggar, era bloggar. Borde jag då i rimlighetens namn inte ha tid att skriva något själv. Jo, men jag känner nog att jag inte har något att tillföra. Jag är liksom tom i huvudet. Det är så fruktansvärt mycket i huvudet vad gäller mitt företags utveckling att jag inte får rum med något annat.
MEN SKRIV OM DET DÅ!! tänker ni. Ja, varför inte.

Joakim Lantz, Kalmar FF
Foto: Mattias Johansson

De senaste veckorna har varit fullspäckade, minst sagt. Min tid delas mellan reklamvärlden och bildjournalistiken. Det är kul, skönt men hektiskt. Och sedan skall man hinna med allt annat som hör ett företag till. Marknadsföring, pappersarbete, jobbokningar, inköp, skriva fakturor mm. Men det är ju så nu när man är ovan vid situationen. Snart är man van företagsledare och kan åter konsentrera sig på plåtandet. Gott.


Till den gågna veckans höjdpunkter hör bland annat ett jobb för DN som handlade om Kalmar FFs lagkapten Henrik Rydström. Det ösregnade. Men det var kul. Det är en skön kille Rydström.
Det fortsatte i fotbollens tecken med jobb åt Svenska Dagbladet. Linus Schröder var nere och gjorde ett knäck om Kalmar FFs Joakim Lantz i samband med att spelarna samlades på Harrys i stan för att eventuellt bli svenska mästare i kavaj, via TV. Märklig situation för övrigt. Nu vann ju Elfsborg så det blev inga mästare i kavaj, men jobbet var mer ett personknäck på Lantz så för bildernas skull gjorde det inget, men det var tråkigt ändå. Men imorgon tar dom GULDET!!

Joakim Lantz höll sig glad trots att det inte blev något guld
under kvällen.

Foto: Mattias Johansson

Ett annat jobb åt DN, också det om Kalmar FF, handlade om tre gubbar som aldrig sviker laget. Genom snö, regn, måltorka och glädjerus följer dom spelarna. Trogna in i det sista. Jag hade extremt bråttom så det blev väl så där. Jag har inte sett det i tryck men på nätet valdes den tråkigaste bilden. Men så är det ju nästan alltid, undrar varför?
Sen har jag plåtat massa trägolv för Kährs, slagit ihop golven, plåtat och sedan tagit isär dom igen. Låter trist va? Rätt skön avkoppling faktiskt. Övrigt har det varit massa husplåtningar åt Myresjöhus och Pontuz Löfgren. Och att trimma in den nya Macen, kalibrera EIZO-skärmen och allt annat som har med de nya grejorna att göra. Sånt tar tid, sånt tar tid.


2 kommentarer:

FotoMix-bloggen said...

Bizy bizy verkar det som.
Men när du väl skriver är det trevlig läsning med fina bilder.
Jag lär återkomma fler gånger.
/Daniel

Mattias Johansson said...

Tjena Daniel,

tack, snällt! Jag får säga detsamma, jag håller koll på din blogg. Kul det där med barfota i minusgrader, det är Conny det, good old Blomander.
Klart du skall återkomma, jag skall försöka blogga på rejält nu, så man inte tappar flytet liksom.
Ha det gott i Ohamn!