Sunday, November 09, 2008

SM guld till Kalmar FF


Foto: Mattias Johansson
Samtliga bilder är från en match mellan Kalmar FF och Djurgården.


Foto: Mattias Johansson

Ahh, då var det fixat då, det efterlängtade SM-guldet för Kalmar FF. SM guld, SM guld, SM guuld!! skrålar vi ikapp! Eller ja, inte jag kanske, men många andra. Det här har KFF kämpat för sen typ 40-talet eller nåt, inte vet jag, men länge är det iallafall. Skönt. Det är dom väl värda grabbarna.


Foto: Mattias Johansson


Foto: Mattias Johansson



Foto: Mattias Johansson

Det är ett lag som alltid bemöter oss fotografer på ett trevligt och hjälpsamt sätt och alltid ställer dom upp för en bild. Inga divalater där inte. Sköna, jordnära guldgossar. Hoppas det inte ändras nu bara.
"Min" tidning, Östran, verkar inte ha gjort något bildspel eller anna samling av bilder så ni får väl titta på Barometerns web istället. Där finns bilder av bla duktiga Paul Madej. Se dom HÄR.
Se även Aftonbladets bildsvep från FFs guldsäsong HÄR. Och Expressens jättegrej ser ni HÄR.
Och SvD har lite bilder HÄR.
Imorgon blir det guldfest på stortorget i Kalmar. Jag skall försöka vara där, om jag kan och hinner. Hoppas. Det blir nog riktigt kul. Men min Mark III:a är trasig, går inte att få skarpa bilder. Har det nog aldrig gjort men nu är det så illa att jag måste skicka iväg den. Blir att köra min gamla andrakamera. Trist.

Foto: Mattias Johansson

Det finns många goa minnen från mina 9 år då jag plåtat Kalmar FF, både genom bra och genom dåliga tider. Mestadels bra känns det som.
Första gången jag plåtade FF-spelare var 1997 tror jag. Jag plåtade Henrik Rydström och Lasse Johansson iförda snygga kostymer. Det var en reklambild åt en målarbutik eller färgaffär eller vad säger man. Nåt åt den stilen. Jag kommer inte alls ihåg hur bilden såg ut men jag påmindes om den där bilden bara för några veckor sedan. Och jag minns att jag var nervös...

Alltså, imorgon, mellan 16-18 blir det guldfest i Kalmar. Vi ses väl?

Foto: Mattias Johansson

Aj aj, nu känner jag att det svider lite att inte ha varit med i Kalmar, hade blivit snygga bildspel därifrån. Next time...
God natt!
Öh, i Halmstad menar jag naturligtvis, skyller skrivfelen på segerruset...

3 kommentarer:

Anonymous said...

GRATTIS!!!
Superkul att Kalmar vann, tycker jag! Det var ni helt klart värda!

Mattias Johansson said...

Hej Ida,
Tack, visst var vi värda det, särskilt min insats bör lyftas fram tycker jag...fniss.
Nä, men grabbarna är väl värda segern, de har ju jagat den i 98 år. Det du.
Annars?

Anonymous said...

Ja, haha, du har ju i alla fall gjort en foto-insats, inte fy skam!
Jo då, annars är det bara bra. Jag jobbar å sliter som vanligt, men har en sanslöst sysslolös dag hittills idag... men peppar peppar, såna här dagar kan sluta med övertid. Man vet aldrig!
Ha det gött!