Thursday, October 23, 2008

Det var mitt fel-oops


Photo: Mattias Johansson 2005

Idag var jag på en byggplats och plåtade. Jag stod på en ranglig ställning vid taknocken på ett trevåningshus. Skön utsikt, solen värmde just där, i den annars ganska kalla höstluften.
Där träffade jag en kille jag träffat några gånger förut, jag minns inte vad han heter men han berättade en gång att jag plåtat honom då han jobbade för anticimex. Han hade inte haft rätt utrustning på sig bilden och därför förlorade han jobbet-och det var mitt fel. Ooops!! Jag skämdes lite och undrade om han skojade, men det var sant. Och här stod jag, 15 meter upp i luften tänkandes-tänk om han hämnas nu! Då ligger man ju pyrt till häruppe!-Det gjorde han inte,
han var glad för det som hänt för han hade fått ett bättre jobb ganska omgående. Och nu jobbade han alltså på det här bygget. Kul. Där ser man vad man kan ställa till med om man är ouppmärksam. Fast det är väl kanske inte vårt ansvar att se till att anticimex har rätt utrustning på sig när vi plåtar, eller?

Bilden har ingenting med detta och göra, men jag hittade den idag när jag städade lite i datorn, den är skön. "Fredsväktaren" vet jag att jag döpte den till när jag tog den. Det var på Bornholm 2005.

Ha det gott folks!



0 kommentarer: