Wednesday, August 06, 2008

Visa Pour L´Image


Photo: Mattias Johansson
Greg Trombini, Scientist from France.

Om lite mindre än en månad är det dags för Visa Pour L´Image i Pepignan, Frankrike. Det skall bli grymt kul! Jag kommer att vara grymt inspirerad när jag kommer hem. Massor av föreläsningar, bilder, bilder, bilder, bildspel och åter bilder. Kryssa runt och mingla, kanske med ett glas gott vin i handen, med duktiga bildjournalister och fotografer från jordens alla hörn. Gött!
Jag undrar vilka svenskar som skall med ner? Har ingen koll på det än.
Skönt och grymt kul skall det bli.

Jag läste förresten på Martin von Kroghs blogg att Casper Hedberg fått omslaget till Visa Pour L´Image´s katalog. Riktigt fräckt! Det är det inte många svenskar som haft. Stort grattis Casper!

Bilden ovan tog jag för många år sedan, men den har anknytning till Frankrike då Greg Trombini kommer från, just det, Frankrike. Han är forskare och gästade Kalmar. Mycket trevlig kille.

0 kommentarer: