Sunday, August 31, 2008

Ensam är stark



Imorgon börjar min tjänstledighet, (jag har ju tagit tjänstledigt från stressen på tidningen, till att börja med fram till nyår sedan får vi se. Mina helger skall jag dock ha kvar.)
imogon börjar allvaret, ingen mera lek!!
Nu skall jag satsa helhjärtat på min firma, 800%. Jag måste hitta en balans mellan journalistiken och reklamjobben, studion och samhället utanför. Jag hoppas att hitta tid för bildspel. Jag skall hitta tid för bildspelen. Jag har hamnat i en bildspelssvacka jag inte kommer ur, jag är fast, hungrig men oförmögen att "jaga", om man säger så. Blir galen när jag tänker på det. Särskilt nu när nätet formligen svämmar över av riktigt bra bildspel.
Tänk, vad vore världen utan soundslides?

Här följer några exempel, inte färska men väl värda en titt. Bra.

Martin von Krogh´s 3 familjeporträtt från Afghanistan
Paul Hansen´s Tchad
Lars Darebergs Tough Guy
Mitt eget om Åke i hyvleriet


Mitt nya vägval firar jag som bekant med att åka till Perpignan och Visa Pour L`Image. På tisdag drar Marcus och jag mot stockholm för att möta upp de andra som skall med, vilka vet jag inte, och på onsdag morgon bär det iväg. Nice. Jag skall ta med mig min nya kamera, och bara plåta lite för skoj skull. Som avkoppling för en gång skull. Låter jag trött, nej, det är jag inte. Jag är faktiskt jäkligt peppad. Nästan så jag tycker det är skall bli skönt med höst och med den kommer ju jobben flödande!? Eller?

Imorgon väntar jag min nya Lumix DMC-LX3, härligt, någon som har den?

2 kommentarer:

Anonymous said...

Låter riktigt nice! Lumix + Marantz = Början till ett coolt bildspel!!

Keep it up

Mattias Johansson said...

Tjena!
Javisst, båda skall följa med mig till Perpignan idag, kanske jag gör något bildspel därifrån, kunde ju vara kul. Om nätet funkar på hotellet tänkte jag att jag skulle blogga lite om festivalen och folket som är där.
Skall bli kul, vore grymt om du följde med nästa år!

Ha det gott, vi hörs.