Wednesday, May 14, 2008

Syntax Error


Invigning av Kalmars nya konstmuseum. Photo: Mattias Johansson


Det slog mig att jag försakat min blogg på sistone, men någonstans måste man ju plocka in lite tid.
Jag har haft på TOK för många bollar i luften de gångna veckorna. Jag är alldeles dränerad på saker att blogga om, hårddisken däruppe är liksom ockuperad av jobb, jobb, jobb och tankar på jobb. Hinna med det, hinna med det andra och gärna hjälpa till med det tredje också.
Men nu skall jag försöka ta det lite lugnt. Börja njuta av våren och sommaren. Ta rast, även om det inte är något man egentligen får utrymme till på tidningen, och sitta ner i solen och läsa alla andras förnämliga bloggar. Alla tycks ha så mycket intressant att skriva om. Det bara rinner ur liksom.
Det står still i mitt huvud. Syntax Error liksom. Bomb. Omstart krävs!

Här kan se några av bilderna från helgen som gick.

Idag är det soligt, jag har kontorsdag, dvs bokföring, ringa kunder, boka in jobb. Sedan börjar jag jobba på tidningen vid 14.30, sedan ny dag.

Imorgon skall börja ta det lite lugnare...


Helgen som gick var fruktansvärt jobbig, det slutade med att jag och reportern skickade var sitt gnälligt men sakligt mail till tf chefredaktören om att arbetsförhållanden är orimliga på Östran just nu. Får se om det blir någon diskussion. Det har blivit värre och värre. Inga raster och ingen tid att äta lunch. Jobben går in i varandra och man skall vara på Öland och plåta sport samtidigt som Kalmar nya konstmuseum invigs i Kalmar med prominenter från sveriges kulturelit. Innan det är slut skall man vara på allsvensk fotboll (Kalmar FF) på fredriksskans och några jobb till skall hinnas med. Söndagen är likadan och då skall man dessutom göra ut alla jobben från lördagen, för det fick man ju inte tid till då.
Låter jag gnällig, lite kanske, men det blir ju inte någon bra tidning på det sättet. Man får liksom aldrig ta de där bra bilderna man vet att man kan ta om man bara fick invänta det rätta ögonblicket, som man vet kommer.
Nu är det slutgnällt för denna gången.

Här kan se några av bilderna från helgen som gick.

0 kommentarer: